Kong Fu Panda 2: The Kaboom of Doom

Det her var noget så usædvanligt som en film for børn (og barnlige sjæle), som ud over at være sjov og fuld af action, også til tider var ret dyster og dramatisk. Uanset hvad, så var den mindst lige så god som den første. Man kan sige at de gentagelser der, næsten i sagens natur, var ført med over fra etteren, så langt blev opvejet af at historien var en anelse mere dyb. Det jeg så godt kan filosofere lidt over, er om f.eks. en seks årig helt kan fange historien? I alle tilfælde, vil jeg mene at de ‘små’ skal have en fornuftig voksen med, der kan forklare de mere komplicerede emner fra filmen.

Ellers så synes jeg at alle stemmer, som i hvert tilfælde, i de vigtige roller, er de samme som i den første film (Jack Black, Dustin Hoffman, Lucy Liu etc.) er spot on. Jeg skal ikke kunne sige om det samme er tilfældet i den danske udgave…

Jeg så den i Imperial i 3D. Igen må jeg sige, at jeg nok ikke mener at 3D ikke tilfører filmen særligt meget. Dog vil jeg sige, at det meget ‘mørkere’ billede som man oplevede i denne generation af 3Ds barndom, er ‘man’ ved at have styr på. Bare vi går de der 18 måneder tilbage i tiden til ‘Avatar’ og så sammenligner med denne film, så er der altså sket en del. Selvfølgelig hjælper det en del at vi snakker tegnefilm fremfor live motion film – hvis man da kan tillade sig at kalde ‘Avatar’ det😉

4 stjerner med pil opad (ud af seks) hefra.

Dette indlæg blev udgivet i At the Movies, Dansk. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

