The Whistleblower

Jeg må indrømme at jeg havde forventet noget mere af denne film. Nu var jeg godt klar over at det var et drama, snarere end en thriller eller en aktionfilm jeg gik ind til. Problemet var bare at dramaet langt hen ad vejen udeblev. Det var som om der de første 100 minutter ikke rigtigt skete noget på lærredet, om end der skete en masse uden for lærredet, hvis den balanceakt skal kunne fungere, skal man efter min mening være en større/bedre instruktør end (stort set ukendte) Larysa Kondracki er. Kun de sidste 5 minutter kommer spændingen frem til lærredet, og det er alt for sent.

Man skulle have troet at med et hold af skuespillere som inkluderer gode navne som Rachel Weisz, Benedict Cumberbatch and Vanessa Redgrave at det ville have været muligt at lave en langt mere interessant film omkring det vigtige emne som menneskehandel jo er.

Kathryn Bolkavac (Weisz) er træt af at blive forbigået ved forfremmelser inden for politiet. Derfor søger hun, og får, job hos en af FNs private aktører der arbejder i Bosnien. Her opdager hun hurtigt at der er noget galt, omkring at både menige og højtstående personer inden for FN er dybt involveret i handel og misbrug med/af kvinder. Derfor vælger hun at blive whistleblower (sladrehank)…

To stjerner, ud af seks mulige, er alt hvad jeg give denne sovepille af en film.

Dette indlæg blev udgivet i At the Movies, Dansk. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

